Friday, October 12, 2012

duNia HitaM

Dunia terasa pudar,
aku berdiri sendiri,
terasa goyang digoncang,
sampai suatu saat,
pasti aku akan rebah,
bila tibanya saat tersungkur,
terasa payah untuk bertatih semula,
ahh! ada iman yang perlu aku pertahankan,
ada akidah yang perlu diperutuhkan.

Dalam dunia hitam,
terlalu sukar jalan yang perlu aku tempuh,
berbekal iman yang rapuh,
dan segenap dosa yang membutakan jiwa,
aku perlu teguh,
mujur Tuhan anugerahkan aku sahabat,
mereka ini yang mahu berjuang bersamaku,
mereka ini yang mahu menggenggam tanganku saat jatuh,

Dalam dunia kelam,
harus ku gagahi agar mata bisa dibuka,
ahh!! hampir sahaja buta dalam dunia hitam,
tirai kebenaran harus aku singkap,
gelap batil itu mesti aku tumbangkan,
aku tak boleh biar ia terus membutakan aku,
aku tak mampu biar ia membutakan sahabat dan generasi hadapan,
jalan perjuangan ini harus aku tempuh,

Dalam dunia hitam.
Tuhan mengajarku erti kehidupan,
aku harus sedar yang pahit itu ubat,
belum pasti yang disukai itu baik,
jangan yakin yang dibenci itu merosakkan,
Tuhan mengajarku agar sabar dan syukur,
itu pasti meneguhkan jiwa,
jalan perjuangan ada nilai pengorbanan,
Tuhan mengajarku mesti bangkit saat rebah,
pohon ampun tika bersalah,
kerana cintaNya kepada hamba tiada berbelah.

credit: Abdullah Zahid, Raja Nurul Azhani




~islah nafsak wad'u ghairak~

No comments:

Post a Comment

entry sudah habis dibace,
ate komen lah ye!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...