Thursday, February 10, 2011

Aku Butuh Kamu Teman!!

Bismillahirrahmanirrahim…

Ya Allah. Dengan kekuatan yang Engkau berikan..Izinkan aku mencoret kisah ini…Amin..

Kali ini aku bertekad untuk memohon sahabat2 berfikir sejenak untuk membantu sahabatmu ini dalam menghadapi kesulitan hidup..Bukan bermakna aku tak mencari bantuan Allah..Tapi aku fikir mungkin Allah mewasilahkan hidayah dan taufiqNya melalui antum..InsyaAllah….

Tiap kali aku berfikir apakah ilmu yang telah aku pelajari sekian umurku ini cukup sebagai bekalan hidupku..Mana mungkin cukup! Tapi apakah pula ilmu yang Allah kurniakan selama ini telah aku gunakan dalam setiap keadaan dan waktu?? Aku bersedia untuk menjawab TIDAK!..Allah....Telah banyak ilmu yang Kau curahkan dalam jiwa aku..Namun begitu sukar untuk aku jadikan sebagai bekalan dalam mendidik jiwa dan Iman untuk lebih dekat padaMu…Ilmu Tanpa amal ibarat pokok tak berbuah..Namun apa daya hamba untuk memastikan ilmu itu menjadi tembok pemisah dengan fitnah dunia andai Iman sebesar zarah amat sukar untuk dipelihara…Allah….

Kerap kali aku terfikir bahawa aku mesti mencari jalan pulang setiap kali aku tersasar dari jalanMu..Lalu aku mula mengorak langkah untuk kembali mencari cintaMu ya Tuhan…Ada daya dan usaha ku untuk kembali ke jalan Mu namun kerap kali langkah ku terhenti dek fitnah dunia akhir zaman yang bisa membakar Iman lalu menjahanamkan jiwa manusia.. Bukan tak pernah aku menitiskan air mata meski mendengar hiburan dunia dek teringat keindahan bait2 lagu yang mengingatkan aku padaMu….


Genggaman tanganMu, =pertolongan yang Kau berikan

Semangatku terus membara, =untuk aku teruskan perjuangan sebagai hamba yang mencari cintaMu

Janjiku padaMu,

HarapanMu inginku laksanakan,

Kau adalah ilham, =Kau beri hidayah pada kami

pada mereka yang ingin Berjaya,

Ku teguh berdiri,

tiada ragu atau gentar, =kerana janjiMu tiada aku ragui

Ku terus berani melangkah maju,

Terus kehadapan,

satu impian nyawaku pertaruhkan….


Allah….bukan mudah untuk aku istiqamah menjadi insane yang tulus hatinya sentiasa taat segala perintah dan tinggal segala laranganMu….Tuhan..izinkan aku mencari teman dan sahabat yang menyandarkan hati mereka kepadaMu supaya dapat juga hatiku terpaut padaMu….Amin….

Duhai teman!(antum lah tu)…kali ini aku butuh kamu untuk mencarikan aku cara untuk aku tetap dalam Imanku…agar tidak mudah aku goyah dalam melayari lautan fitnah dunia yang penuh mehnah ujian…agar diperkukuhkan taqwaku…meski ilmuku ini bukanlah sedikit…tetapi aku benar gagal menjadikan ia panduan menggapai kebahagiaan hakiki…bantulah aku agar dapat aku mencari cita dan cinta sejati….meneguhkan hati ini kpadaNya..InsyaAllah….Amin….

Tuhan...berikanlah aku ketenangan jiwa agar dapat aku teruskan perjuangan mencari redhaMU...Amin...

TEMAN!! AKU BUTUH KAMU!!!

“dan salah satu daripada hak Muslim keatas Muslim yang lain; apabila dia meminta nasihat maka berikanlah”……..

No comments:

Post a Comment

entry sudah habis dibace,
ate komen lah ye!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...